Chalmers teknologiske universitet Göteborg er Sveriges næststørste universitet. Universitetet forsker og tilbyder uddannelse i teknologi, videnskab, skibsfart og arkitektur. Chalmers har 10.300 fuldtidsstuderende og 3.100 ansatte. Universitetet håndterer omkring 300 pakker, 50 breve og tre paller om dagen, og de har et centrallager, som alle forsendelser ankommer til, der derefter transporteres til forskellige campusser.
Forud for samarbejdet med Azolver havde Chalmers to forskellige leverandører, der håndterede pakketransporter, hvilket medførte udfordringer for logistikprocessen. For at lette kommunikation og informationsstrøm i intern og ekstern logistik besluttede Chalmers at få tjenesterne fra en leverandør. Vi har samarbejdet med Azolver i flere år.
"Samtidig steg pakkestrømmen via vores ordresystem, og der var et klart pres for at have mere kontrol over pakkerne"
-Ulla Lindblom
"Vi startede oprindeligt samarbejdet med Azolver, fordi vi ønskede fuld kontrol over den interne logistik hos Chalmers. Vi havde tidligere haft problemer med pakker, der ikke ankom til de rigtige afdelinger eller til de rigtige personer. Vi ønskede at få styr på det og at kunne følge, hvor hver enkelt pakke var/er i vores område. Samtidig steg pakkestrømmen via vores ordresystem, og der var et klart pres for at have mere kontrol over pakkerne", siger Ulla Lindblom, leder af varemodtagelse ved Chalmers University.
Azolvers SendSuite Tracking-løsning har hjulpet Chalmers med at holde styr på logistikken inden for organisationen. I dag har det centrale varemodtagelsescenter en sorteringsafdeling, der kontrollerer hver enkelt pakke, mærker den med den rigtige etiket til hver campus, og sender den med en intern transport til den endelige slutdestination. Bilen kører en eller to gange om dagen frem og tilbage til det centrale varemodtagelsescenter. Kommunikationen flyder let, fordi alt udføres af en operatør.
Ulla Lindblom er tilfreds med Azolvers service, fordi SendSuite Tracking-løsningen har gjort det muligt for både husservice og Chalmers-personale at se, hvor en pakke er i systemet, hvilket gør processen nem.
- Azolver har en god teknisk support, og de lytter til deres kunders behov. De er professionelle og effektive, og vi anbefaler gerne deres service til andre, siger Ulla Lindblom.